Kommunikationsstudent der vil gøre en forskel

Drømmer du om en fremtid i NGO-branchen? Som studentermedhjælper hos Fundraisingbureauet får du et arbejde med mening og et bredt rodnet i skoven af små og store danske NGO'er.

Om stillingen

Hos OnlineFundraising hjælper vi mere end 100 små og store danske NGO’er med at gøre verden bedre. Vi oplever markant øget efterspørgsel og søger derfor en studentermedhjælper til at hjælpe med at servicere nye og gamle kunder. Som vores nye studentermedhjælper vil du også komme til at indgå i vores eksterne kommunikationsarbejde.

Vores vigtigste produkt er OnlineFundraising: et medlemskabs- og donationsværktøj designet til NGO’ernes behov. Systemet er det førende af sin slags blandt danske NGO’er, og kendskab til OnlineFundraising er derfor rigtig godt at have med videre i bagagen, hvis du drømmer om en fremtid i en NGO. 

Dine arbejdsopgaver vil variere i takt med virksomhedens flow af nye og gamle kunder. Derfor skal du være parat til at tage fat der, hvor behovet er størst. Opgaverne vil variere inden for følgende områder:

  1. Kundedialog og kampagne-opsætning
    Nye kunder skal følges hele vejen fra kontrakt til aktiv fundraising. Det indebærer bl.a.:  

    • Rådgivning af organisationer, ift. hvordan donationsformularer skal se ud, hvilke kommunikationskanaler og betalingsmidler, der er relevante for organisationen, samt opsætning af disse (herunder dialog med eksterne aktører).
    • Oplæring af kunder i OnlineFundraising
    • Rådgivning om best practices.
  2. Forefaldende kommunikationsopgaver
    Selvstændigt eller i samarbejde med andre forfatte fx:  

    • Hjælpeartikler til OnlineFundraising
    • Nyhedsbreve
    • Opslag til sociale medier
    • Artikler og blogindlæg.

Om dig

Vi forestiller os, at du:

  • Er studerende på sidste del af din bachelor eller i gang med dit kandidatstudie på en relevant videregående uddannelse
  • Har kommunikationsfærdighederne i orden og er en habil korrekturlæser
  • Er flydende skriftligt og mundtligt samt grammatisk stærk på dansk og engelsk
  • Har en vis portion teknisk interesse (teknisk erfaring er ikke et krav – det er vigtigere, at du har mod på at lære systemer at kende) 
  • Trives med kontakt til organisationer og virksomheder og går langt for, at relationer til mennesker lykkes
  • Forstår at skubbe på flere opgaver samtidig og følge op, hvor processer går i stå
  • Bliver motiveret af, at du skal arbejde med velgørende organisationer.

Vi tilstræber diversitet og opfordrer alle uanset etnicitet, køn, seksualitet mv. til at søge. 

Det får du

Vi tilbyder:

  • Et arbejde med mening og en spændende indgang til den danske NGO-verden
  • Grundig oplæring i det førende digitale betalingssystem til digitale kampagner blandt danske NGO’er 
  • 10-15 timers ugentlig ansættelse og mulighed for at holde fri i eksamensperioder
  • Varierende arbejdsopgaver, der klæder dig på som fremtidig fundraiser eller til ansættelse i en NGO
  • En arbejdsplads med fokus på det gode arbejdsmiljø: Vi holder fx trivselsmøder hveranden uge, hvor vi taler om, hvordan vi i fællesskab sørger for, at næste uge bliver lidt bedre end den sidste
  • Timeløn efter kvalifikationer
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde 
  • En god frokost, som vi så vidt muligt spiser sammen
  • Mulighed for socialt samvær uden for arbejdstiden: De der har lyst og tid bliver gerne hængende fredag efter arbejde til en øl eller et brætspil.

Sådan søger du

Send din ansøgning til frida@fundraisingbureauet.dk, og upload dit CV som pdf her senest d. 2. februar 2021. Vi holder samtaler i uge 6.

Ansættelse 1. marts eller hurtigst muligt. 

Har du nogen spørgsmål, er du meget velkommen til at tage kontakt til Frida Broberg på frida@fundraisingbureauet.dk. 

Vi glæder os til at høre fra dig!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev.
Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik