Mange har efterspurgt muligheden for at skifte betalingsmiddel for eksisterende betalingsaftaler i OnlineFundraising.
Vi er derfor rigtig glade for at kunne fortælle, at den funktionalitet, som gør netop det muligt, nu er klar til at blive taget i brug i OnlineFundraising.
Funktionaliteten har fået navnet Change Payment Method og har været tilgængelig i vores Onboarding app siden sommeren.
Det kan du
Med Change Payment Method bliver det muligt at skifte betalingsmidlet for en eksisterende betalingsaftale – uden at giveren/medlemmet skal oprette sig på ny.
Med Change Payment Method bliver det muligt at
- Forny betalingskort, som er ved at udløbe
- Genaktivere betalingsaftaler, som er gået i stå, fx pga. afvisning i banken, annullering i MobilePay app’en eller lignende
- Skifte fra ét betalingsmiddel til et andet.
Sådan gør du
Der er flere måder at benytte sig af funktionaliteten. Du kan:
- Aktivere et skift af betalingsmiddel på en betalingsaftale, når du har giveren/medlemmet i telefonen
- Flette et link til at skifte betalingsmiddel ind i e-mails eller sms’er, du sender til giveren/medlemmet
- Bygge opfølgningflows baseret på webhooks, som automatisk sender ovenstående e-mails, når en aftale er gået i stå (dette kræver specialopsætning eller -udvikling).
Sådan kommer du i gang
For at komme i gang skal du først og fremmest afgøre, hvilke af de betalingsmidler, som OnlineFundraising håndterer for dig, det skal være muligt at skifte til. Måske synes du fx ikke, at en Betalingsservice-aftale skal kunne skiftes til en kortaftale.
Du kan læse mere i vores manual til OnlineFundraising og se eller gense webinaret, hvor vi for nylig gennemgik, hvordan Change Payment Method fungerer.
Har du nogen spørgsmål, eller vil du gerne høre mere om OnlineFundraising, er du altid velkommen til at tage kontakt.