Månedens formular: Beløbet går til

Denne artikel er en del af serien “Månedens formular”, hvor vi løbende beskriver en formular, som kan inspirere andre. Tip os gerne om en formular, som du synes er inspirerende – og det må gerne være din egen.

Dyrenes Beskyttelse

Sammen med Henrik fra Dyrenes Beskyttelse har vi designet en formular, som tydeligt viser sammenhæng mellem det donerede beløb og formålet.

Test formularen her >

Opskriften er simpel: Når du ændrer beløb, ændres den forklarende tekst også. Jo mere du giver, jo mere kan Dyrenes Beskyttelse putte i redningskasserne. Det giver donationen en karakter af “produkt”, som er et stærkt greb indenfor fundraising. Tænk “Giv en ged” – sammenhængen mellem donation og effekt er tydelig.
Beløbet går til - Dyrenes beskyttelse

Vi kan lide den fordi…

Koblingen mellem beløb og effekt er værd at fremhæve, men formularen har også andre ting, du kan skæve til. 

Den er kompakt og overskuelig. Donor guides igennem beløb, betalingsmetode og data på en elegant måde. Den føles ikke overvældende at udfylde. 

Sammenhængen mellem overskrift, pitch og knaptekst fungerer godt. Uden mor klarer killingerne sig ikke – støt dem her.

Dyrenes beskyttelse killinger

Endelig er siden bygget op med donationen som fokus. De donorer, som er klar til at donere, så snart de har set videoen med killingen, får lov til det. De donorer, som har brug for mere viden, tilbydes det under formularen. 
Selvom donor klikker sig videre til artiklerne for at læse, er der stadig snor i hen. Hver artikel indeholder nemlig et link retur til donationssiden. 

Er du blevet inspireret til at teste noget lignende? Kontakt support, hvis du har brug for hjælp til stylingen af formularen.

Kender du en, der bør læse denne artikel?

Del på LinkedIn
Send den i en e-mail

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev. 

Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik