Dansk Flygtningehjælp vinder Fundraisingprisen 2022

Kampagnen “Den tid på måneden” vandt årets fundraisingpris tirsdag d. 6. september på ISOBROs årlige fundraisingkonference.

Kampagnen var blandt tre nominerede til prisen – de andre to omfattede henholdsvis den store fællesindsamling “Sammen for Ukraine” og Dyrenes Beskyttelses kampagne “Hjælp krigens dyr”.

Der var stor spænding i salen, da stemmenerne langsomt fordelte sig mellem de tre kampagner. Den ærefulde pris, som er sponsoreret af OnlineFundraising, gives til den gode idé, som vi selv ville ønske, vi havde fundet på. Du kan se kampagnen og støtte den gode sag her.

Holdet bag kampagnen.

Til at tage imod prisen var Betina Hasforth, CRM-specialist hos Dansk Flygtningehjælp, som også præsenterede kampagnen for de øvrige konferencedeltagere.

Kampagnen, som kørte on and off i cirka to år, hvervede 3.500 til en CPA fra 47- 250 kroner, og resulterede i et meget lavt frafald.

Effektiv appel og kommunikation

Kampagnens appel var ganske simpel: “Giv et bind til en kvinde på flugt – det gør en verden til forskel”. Omdrejningspunktet i kommunikationen var: “Har du nogensinde givet et bind til en, der manglede?”

Teamet bag kunne blandt andet fortælle, at nogle af hovedmålene med kampagnen dels var at få flere nye betalende medlemmer til en lav CPA, dels at tilstræbe en foryngelse af Dansk Flygtningehjælps brand. Noget af det unikke ved kampagnen var desuden mikrodonations-mulighederne på MobilePay Subscription.

Dansk Flygtningehjælp har haft stor held med at anvende Stock-billeder i kampagnen.

Værktøjet bag kampagnen er OnlineFundraising

Dansk Flygtningehjælp anvendte en simpel OnlineFundraising-formular til deres kampagne. Formularen opretter månedlige MobilePay Subscriptions med straks-betaling, hvor beløbet er defineret på forhånd på landingpagen.

Donoren indtaster sit telefonnummer i feltet af typen: “Phone number look up“, hvor OnlineFundraising bagved henter vedkommendes navn fra offentlige registre og indsætter i felterne: for- og efternavn, som brugeren selv kan verificere – eller udfylde, hvis de f.eks. har skjult telefonnummer. Det er desuden muligt for donoren at oplyse CPR-nr., men kun vedkommende ønsker at få skattefradrag.

Foruden dette er formularen sat op til at registrere nogle skjulte CRM-specifikke oplysninger, så kampagnen registreres korrekt i CRM til senere opfølgning.

 

Vil du bruge den samme formular?

Vil du gerne have den samme effektive formular til din næste kampagne? Så kan du nemt bygge den i OnlineFundraising. Hvis du vil vide mere om, hvordan du gør, så tag kontakt allerede i dag.