Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedForrige indlæg:

Opdatering i Facebook Conversion API

Fra mandag den 6. september indfører vi en rettelse i Facebook Conversion API, som I skal være opmærksomme på at håndtere i jeres Google Tag Manager.

Inden sommer lancerede vi Facebook Coversion API, som gjorde det muligt for jer at have en mere stabil tracking til jeres Facebook. På mandag foretager vi en lille rettelse i form af et nyt eventID på den serverside, som vi sender. Det er vigtigt, at I ændrer det til det samme ID i Tag Manager, så duplikeringen kan fortsætte.

Grunden til, at vi indfører et nyt ID, er, at det ID vi har brugt hidtil kun gælder, når en formular har en transaktion, men ikke når man anvender en formular uden transaktion. Det har derfor været en mere kompliceret proces at lave en opsætning i Google Tag Manager, da det har været nødvendigt at differentiere mellem de to ID’er.

Hør Stephan forklare mere om processen, og hvordan I ændrer ID’et, i videoen herunder.

Om Facebook Conversion API

Når du ønsker at tracke handlinger på din hjemmeside i Facebook, er det normalt at benytte Facebook Pixel. Denne metode er standard og kræver, at der sættes noget kode ind på hjemmesiden, og at besøgende godkender brug af cookies på siden. Med Facebook Conversion API kan du tracke samme handlinger uden om cookies og begrænsninger i browseren. Det kaldes også serverside tracking.

Har du nogen spørgsmål, eller vil du høre mere om mulighederne med Onboarding, er du som altid velkommen til at skrive til os.