Opdatering i Facebook Conversion API

Fra mandag den 6. september indfører vi en rettelse i Facebook Conversion API, som I skal være opmærksomme på at håndtere i jeres Google Tag Manager.

Inden sommer lancerede vi Facebook Coversion API, som gjorde det muligt for jer at have en mere stabil tracking til jeres Facebook. På mandag foretager vi en lille rettelse i form af et nyt eventID på den serverside, som vi sender. Det er vigtigt, at I ændrer det til det samme ID i Tag Manager, så duplikeringen kan fortsætte.

Grunden til, at vi indfører et nyt ID, er, at det ID vi har brugt hidtil kun gælder, når en formular har en transaktion, men ikke når man anvender en formular uden transaktion. Det har derfor været en mere kompliceret proces at lave en opsætning i Google Tag Manager, da det har været nødvendigt at differentiere mellem de to ID’er.

Hør Stephan forklare mere om processen, og hvordan I ændrer ID’et, i videoen herunder.

Om Facebook Conversion API

Når du ønsker at tracke handlinger på din hjemmeside i Facebook, er det normalt at benytte Facebook Pixel. Denne metode er standard og kræver, at der sættes noget kode ind på hjemmesiden, og at besøgende godkender brug af cookies på siden. Med Facebook Conversion API kan du tracke samme handlinger uden om cookies og begrænsninger i browseren. Det kaldes også serverside tracking.

Har du nogen spørgsmål, eller vil du høre mere om mulighederne med Onboarding, er du som altid velkommen til at skrive til os.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev.
Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik