Medlemsmøde: Sms som fundraisingkanal
Kom til medlemsmøde hos ISOBRO, hvor vores konsulent Kathrine Flindt giver dig en tour de force gennem sms mediets rammer og muligheder.
90% af alle sms’er læses indenfor de første tre minutter. Det er jo en ret flot åbningsrate, sammenlignet med andre medier. Men hvordan bruger man denne meget personlige kanal bedst muligt, så den giver donationer i kassen, bedre fastholdelse og større engagement, fremfor afmeld, sure svar og endeløse beskeder på Facebook?
Du får endelig forklaringen på, hvorfor 160 tegn er max for en sms og bliver en mester i udtryk som shortcode, pligttekst og forvalgskode. Vi snakker gateways, 4T og hvorfor en sms overhovedet skal koste noget, og hvordan du sikrer dig, at indsats og udbytte har en chance for at gå op.
Take aways
- Vi gennemgår også reglerne i Rammeaftalen grundigt, så du har styr på, hvilke krav din markedsføring og selve sms skal overholde.
- Vi kommer også til at vende erfaringer med donationsbeskeder, timing ift. udsendelse og segmentering af indhold.
- Endelig tager vi et kig på nogle af de kampagner, som kombinerer sms med andre kanaler, og diskuterer fordele, ulemper og tekniske begrænsninger her.
Medlemsmødet henvender sig både til nysgerrige nybegyndere og ”erfarne rotter”, som har brug for sparring på kampagner og en opfriskning på regler og muligheder.