Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
  • Betalingsservice

    Modtag donationer og medlemskaber over betalingsservice – uden alt besværet.

Betalingsservice med OnlineFundraising

OnlineFundraising kan bruges som betalingsmotor for Betalingsservice for nye og eksisterende aftaler. For mange CRM-systemer er Betalingsservice-betalinger en langsommelig, håndholdt og fejlbefængt procedure, der samtidig er meget dyr at forbedre.

OnlineFundraising er et solidt og automatiseret alternativ, der er udviklet specifikt til betalinger af medlemskaber og donationer.

A. Oprettelse af betalingsaftaler

Betalingsaftaler kan ankomme i OnlineFundraising igennem online formularer, hvor en besøgende for eksempel kan starte en fast giveraftale eller et medlemskab. Ligeledes kan betalingsaftaler komme fra import eller API-integration med eksterne systemer, såsom jeres CRM.

OnlineFundraising sender løbende automatisk disse aftaler til Betalingsservice og modtager respons tilbage om succes. I tilfælde af fejl meldes årsagen tilbage, for eksempel hvis giveren har oplyst forkert kontonummer, eller hvis banken afviser betalingen.

0601 og 0605 BS-filer? Måske kender du disse termer, fordi du manuelt har genereret og håndteret de filer, som Betalingsservice skal bruge. Det behøves du ikke her. OnlineFundraising håndterer dialogen automatisk og giver dig alt den viden, du har brug for til at kontakte dine givere og medlemmer.

B. Validering og synkronisering

Integrerer du OnlineFundraising med dit CRM, så sørger vi for at holde OnlineFundraising fuldt opdateret med betalingsrelevant information, således at opkrævninger til Betalingsservice sker på baggrund af den nyeste information.

Alt efter dit CRM system sker denne synkronisering live eller dagligt.

C. Betalinger sendes til opkrævning

OnlineFundraising sender automatisk alle relevante betalingservice-aftaler til betaling på den aftalte dato inden betalingsservices egen frist.

Ændringer til betalingsaftaler og stamdata vil fra den dag først påvirke næste måneds betalinger.

D. Betalinger modtages

I starten af måneden modtages betalinger tilbage fra Betalingsservice, og betalingsaftaler og indbetalinger opdateres med ny status i OnlineFundraising. Derefter sendes denne data for eksempel videre til CRM.


Håndtering af mislykkede betalinger

OnlineFundraising registrerer alle fejlkoder på betalingsaftaler og indbetalinger. Sammen med jer kan vi definere, hvilken konsekvens en mislykket betaling skal have. Hvordan denne proces bedst håndteres er meget individuelt, da det afhænger af, hvor mange ressourcer organisationen har til opfølgning.

En basis-håndtering kan se således ud:

  1. Ved mislykket oprettelse af betalingsaftale
    1. Automatisk e-mail til kunde med beskrivelse af fejlen og opfordring til at prøve igen, for eksempel med andet betalingsmiddel i tilfælde af en afvisning fra banken. Link i e-mail til forudfyldt formular for at sikre lav barrierer for udfyldelse.
    2. Manuel opfølgning – Liste over aftaler med fejl, som kan bruges til at ringe og checke op  enten internt eller med telemarketing.
  2. Ved mislykket betaling – 1. gang
    1. Automatisk email til kunde med fejlbesked og mulighed for at
      1. Skifte betalingsmiddel
      2. Genaktivere betalingsaftale
      3. Enkeltbetaling med for eksempel MobilePay
  3. Ved mislykket betaling – 3. gang
    1. Automatisk e-mail til kunde med forklaring om vigtigheden af deres bidrag. Mulighed for eventuelt lavere beløb på betalingsaftale.
    2. Manuel opfølgning – Liste over aftaler med fejl, som kan bruges til at ringe og checke op  enten internt eller med telemarketing.